برای مشاهده تمامی فایل ها کلیک کنید

محوطه سازی باغ ویلا

امروزه یکی از معضلات بزرگ شهرها پدیده وارونگی و آلودگی هوا می باشد که یکی از راه های مقابله با این آلودگی ها در نظر داشتن و بوجود آوردن محوطه فضایی سبز( محوطه سازی – لنداسکیپ ) در اطراف ساختمان یا پشت بام منزل می باشد.
که این امر باعث جذب آلودگی هوا و در نتیجه خارج کردن اکسیژن از خود می باشد.

در محوطه سازی ( لنداسکیپ ) همیشه با گیاهان متنوع سروکار داریم چون گیاهانی که در فضای سبز مورد استفاده قرارمی گیرند همیشه علاوه بر شرایط ارثی و ژنتیکی، از شرایط اکولوژی محیط زیست نیز متأثر هستند.
مانند تغییرات درجه حرارت، حداقل مطلق دما، میانگین و حداکثر مطلق دما، تغییرات میزان رطوبت نسبی هوا، بارندگی ها، تعداد روزهای ابری و آفتابی، کوتاهی و بلندی روز و شب و دیگر پدیده های جوی به دقت توجه شود.

استفاده از آبنما، برکه، نهر، استخر، گل کاری، درخت کاری، رواق، باربیکیو و همچنین ساخت آلاچیق در باغ ویلا از بخش های مهم محوطه سازی به شمار می روند که با توجه به مساحت و خواست کارفرما طرح ها و المان های متفاوتی در محوطه سازی ( لند اسکیپ ) مورد استفاده قرار می گیرند.

یکی از مهم ترین گام های اصلی طراحی و اجرای محوطه سازی ( لند اسکیپ ) جانمایی و آرایش گل و گیاهان در موقعیت مناسب و مطلوب خود به بهترین شکل ممکن می باشد که باید قبل از اجرا در طراحی محوطه نوع چیدمان گل و گیاه در طرح مورد نظر مشخص و معلوم گردد.

از دیگر خصوصیات محوطه سازی و فضای سبز نیز می توان به ایجاد فضایی دلنشین، روحیه بخش و جذاب را که برای استفاده کنندگان از آن بوجود می آورد اشاره کرد.
همچنین طرح های متفاوت و متناسب با ساختمان یا ویلا در اطراف یا پشت بام بنا تاثیر فراوانی در زیبایی و خوش نما کردن ویلا یا ساختمان مورد نظر دارد.

محوطه سازی باغ ویلا

به عنوان مثال می توان به محوطه سازی ویلا اشاره کرد که در کشور ما در حال افزایش می باشد.
در محوطه سازی ویلا و باغ ها بایستی به زیبایی در کنار ایمنی و استاندارد بودن آن توجه نمود.
محوطه سازی حیاط ویلا فقط کاشت، هرس و آبیاری نیست بلکه ایجاد یک فضای جادویی است برای فارغ شدن از روزمرگی که ما رو دعوت می کنه به نشستن و تماشای زیبایی گل ها و استنشاق بوی چمن مرطوب و تفکر.

همه دوست داریم ساعت ها به تماشای فضای سبز حیاط ویلایمان پر از گل ها و تزیینات رنگارنگ بشینیم و لذت قدم زدن در محوطه با فضای سبز زیبا رو بچشیم.
پس بیاین در کنار هم شروع کنیم؛ببینیم و یاد بگیریم.
در حقیقت، استفاده از گلها، گیاهان ، درختچه ها و ترکیب گونه های مختلف آنها با یکدیگر، باعث ایجاد منظره ای فوق العاده زیبا میشه ، که چشم انداز پیش روی ما را کاملا تغییر میده.

به عنوان نمونه استفاده از استخر در ویلا خود شرایطی دارد که حتما بایستی در طراحی اولیه لحاظ گردد که متاسفانه امروزه مشاهده می شود در ویلا سازی که در کشور ما  کمتر مورد توجه قرار می گیرند.
در محوطه سازی باغ ها هم تقریبا این چنین موارد بایستی لحاظ شده و در طراحی های تخصصی استفاده شوند.

جهت طراحی و اجرای محوطه ی باغ ویلا در شهریار با شماره زیر تماس حاصل نمایید:
09912141945 – شاهین حیدری

نوشته های مرتبط

خرید باغ ویلا اطراف تهران

خرید باغ ویلا اطراف تهران – ملکبین با هدف خرید و فروش ملک در شهریار از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرد. در ملکبین می توانید

کهنز شهریار

شهرک کهنز شهریار، یکی از شهرک های شهرستان شهریار است که در فاصله 2 کیلومتری از شهریار قرار دارد و جزو منطقه 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *